by Jacek52 » Tue Feb 19, 2013 3:10 pm
No i tu powstaje problem - są firmy, które mają albo podpisane jedne umowy na odbior odpadów (w tym komunalnych) przez danego odbiorcę albo też osobnego odbiorcę na odbior odpadów komunalnych.
W przypadku, gdy gmina "przejmie" także ten strumień odpadów komunalnych, to od 01.07.2013 stracą ważność dotychczasowe umowy na odbiór odpadów komunalnych zawarte przez te firmy - [b]art. 11 ust. 1 ustawy z dnia 1 lipca 2011 r. o zmianie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. Nr 152, poz. 897 z późn. zm.), [/b]tak więc de facto gmina może zmusić firmę do płacenia za odpady na rzecz gminy zupełnie innych stawek (najczęściej wyższych)
A co w przypadku, gdy firma ma podpisaną jedną wspólną umowę (razem z odpadami komunalnymi) ? umowa powinna być np. aneksowana i odpady komunalne będą wyłączone z umowy?
pytam dlatego, bo niektore umowy mają kilkumiesięczne okresy wypowiedzenia, tak więc trzeba się nad tym zacząć zastanawiać...