ewidencjonowanie odpadów

W związku z przebudową serwisu forum zostało zablokowane.

Moderators: moderator, Hanna Marliere

ewidencjonowanie odpadów

Postby ej » Thu Oct 13, 2011 8:44 am

Posiadam na terenie zakładu dwie instalacji IPPC i dla nich Pozwolenia zintegrowane, które określają ilość odpadów jaka może zostać wytworzona na terenie tych instalacji. Oprócz tego mam inną instalację (nie IPPC) oraz biura dla których mam wydane pozwolenie na wytwarzanie odpadów. Zakład mojej wielkości jest zobligowany do prowadzenia KEO i KPO. Jak prawidłowo prowadzić ewidencję dla zakładu? Jak Wy prowadzicie ją w przypadku zakładów z instalacjami IPPC i innymi?
Ja wprowadziłam tz. KEO wewnetrzne prowadzone na każdym z działów. W ten sposób otrzymuję informację ile odpadów wywtorzonych zostało na każdej instalacji i czy nie przekroczyliśmy pozwoleń. Oprócz tego wypełniam osobiście KPO i KEO, regulowane ustawą. Na drukach KEO wpisuje odpad bez względu na to na jakim dziel powstał. Czy takie prowadzenie ewidencji może być ? Nadmienie, że posiadamy ISO 9001 i wszytkie druki wprowadziłam w ten system.
ej
 
Posts: 32
Joined: Fri May 28, 2010 1:16 pm

Postby coolmamcik » Thu Oct 13, 2011 11:57 pm

Ja uważam, że jak najbardziej w porządku.
Prowadzisz KEO osobno dla każdej z instalacji (zapewne zgodnie z warunkami pozwoleń), prowadzisz KPO i mniemam, że wysyłasz tez zbiorcze zestawienie do marszałka.
Nikt nie zabrania prowadzenia cząstkowej ewidencji wewnętrznej, ważne aby dane były rzetelne.

Ale mając ISO 9001 możesz wprowadzić w system również druk regulowany Rozporządzeniem.
Nie zabrania się dodawania rubryk, nagłówka, zmiany układu z poziomego na pionowy, prowadzenia elektronicznych KEO, nigdzie prawem nie jest to zabronione.
Ja druk z rozporządzenia (a w zasadzie jego rubryki i ich wzajemne rozmieszczenie) wsadziłam do systemu nadając systemowy nagłówek i swoją dodatkowa rubrykę, gdzie wpisuje sumę odpadów narastająco.
Z niej już w sierpniu widać tendencje i zagrożenie przekroczenia pozwolenia, zostaje wtedy sporo czasu na zmianę w pozwoleniu do końca roku.
coolmamcik
 
Posts: 28
Joined: Tue Jan 25, 2011 1:18 am
Location: mazowsze

Postby ej » Fri Oct 14, 2011 7:13 am

KEO wewnetrzne ma u mnie troche inną formę niż KEO z rozporządzenia. KEO wewnetrzne zbudowałam na podstawie poprzedniej wersji KEO z rozporządzenia. A obecne KEO z rozporządzenia wypełniam sama ale np. odpad 11 01 05* wpisuje w jedną kartę KEO bez względu na to na jakim dziale powstał. Dane z KEO wewnetrznego wprowadzam do pliku komputerowego w którym odpowiednia formuła zlicza ilości roczne tz. juz zebrane odpadu i ilości które są obecnie na terenie zakładu.
ej
 
Posts: 32
Joined: Fri May 28, 2010 1:16 pm

Postby Zielony Punkt » Fri Oct 14, 2011 8:40 am

Ja na Twoim miejscu KEO też prowadziłbym łącznie dla danego rodzaju odpadu, bez względu z której instalacji pochodzi. Oczywiście przy założeniu, że wszystkie instalacje i biuro są zlokalizowane pod tym samym adresem!!

Ewidencja wewnętrzna jest Twoją sprawą i tak jak ją prowadzisz to jest OK.
Ważne jest, tak jak napisała coolmamcik, żeby dane były rzetelne, bo na ich podstawie wypełniasz potem dokumenty, które będzie sprawdzać ewentualna kontrola.
Zielony Punkt
 
Posts: 410
Joined: Thu Nov 19, 2009 4:09 pm
Location: Łódź


Return to Prawo, definicje, interpretacje.

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest

cron