Sprawozdanie o wytworzonych odpadach

W związku z przebudową serwisu forum zostało zablokowane.

Moderators: moderator, Hanna Marliere

Sprawozdanie o wytworzonych odpadach

Postby tomekz » Wed Jan 19, 2011 2:08 pm

Czy jako wytwórca minimalnych ilości odpadów elektro, który trzyma je w pudle w szafie do czasu odebrania ich przez firmę zbierającą, na sprawozdaniu rocznym mam zaznaczyć tylko kratkę "W" (wytwórca)?

Na logikę, to "Zb" zaznaczją tylko rasowi zbierający odbierający odpady od wytwórców i przekazujący do dalszej obróbki, co jest poparte definicją zbierania odpadów z ustawy: "rozumie się przez to każde działanie, w szczególności umieszczanie w pojemnikach, segregowanie i magazynowanie odpadów, które ma na celu przygotowanie ich do transportu do miejsc odzysku lub unieszkodliwiania." - a ja magazynuję do transportu do miejsca zbierania - czyli sam nie zbieram.

Z drugiej strony mamy art. 28 UoO, a w nim:

8. Nie wymaga zezwolenia na zbieranie odpadów zbieranie odpadów komunalnych, wytwarzanych na terenie nieruchomości, przez władającego tą nieruchomością.
9. Uzyskanie zezwolenia, o którym mowa w ust. 1, nie dotyczy wytwórcy odpadów, który zbiera wytworzone przez siebie odpady w miejscu ich wytworzenia lub transportuje wytworzone przez siebie odpady.

Co by mogło sugerować że jednak wytwórca jest z definicji zbieraczem, tyle że nie potrzebuje zezwoleń.

Jaka to z tym jest (wiedza warta 10.000zł :-)) ?
tomekz
 
Posts: 36
Joined: Wed Dec 01, 2010 2:19 pm

Re: Sprawozdanie o wytworzonych odpadach

Postby Zielony Punkt » Fri Jan 21, 2011 10:22 am

W tym przypadku jesteś wyłącznie wytwórcą odpadów ("podmiot, którego działalność lub bytowanie powoduje powstawanie odpadów...").
W związku z powyższym na sprawozdaniu zaznaczasz tylko literę "W".

Podmiot zbierający odpady to taki, który pozyskuje wytworzone odpady od innych wytwórców, a nie zagospodarowuje swoje !

Artykuł 28 ust. 8 i 9 stanowi właśnie uproszczenie dla wytwórców odpadów, którzy czasowo magazynują swoje wytworzone odpady na własnym terenie, zwalniając tego rodzaju podmioty od obowiązku uzyskania zezwolenia na zbieranie odpadów.
Zielony Punkt
 
Posts: 410
Joined: Thu Nov 19, 2009 4:09 pm
Location: Łódź

Postby tomekz » Fri Jan 21, 2011 8:50 pm

Dziękuję pięknie! (jak zwykle zresztą :))
tomekz
 
Posts: 36
Joined: Wed Dec 01, 2010 2:19 pm

Postby tomekz » Sat Jan 22, 2011 1:13 am

c.d. - formularz jest baardzo niezgrabny:

* Czy rubryki na Miejsce prowadzenia działalności oznaczone indeksami 4) i 5) - powinny być wypełnione tylko w przypadku prowadzenia zakładu w rozumieniu POŚ (czyli instalacja etc) lub usług w zakresie budowy, rozbiórki etc. z UoO ?

* Co z Datą rozpoczęcia działalności w rubryce poniżej - czy chodzi o datę rozpoczęcia działalności ogólnie (czyli np. 20 lat temu), czy o co?

Czy w tym kraju prostego formularza nie da się zredagować w sposób nie budzący wątpliwości...
tomekz
 
Posts: 36
Joined: Wed Dec 01, 2010 2:19 pm

Re: Sprawozdanie o wytworzonych odpadach

Postby Zielony Punkt » Sat Jan 22, 2011 10:43 am

Ja w pozycji "miejsce prowadzenia działalności" wpisuję adres (wraz z podaniem gminy) miejsca, w którym faktycznie wytwarzane są odpady, tak więc Tobie proponuję podać adres swojej siedziby.

Data rozpoczęcia działalności to pozycja czysto informacyjna, tak jak np.: rodzaj działalności według PKD. Ja podaję datę założenia firmy według wpisu do KRS, ale niektórzy podają datę pierwszego wytworzenia odpadu, czyli datę wystąpienia obowiązku sporządzenia sprawozdania.
Zielony Punkt
 
Posts: 410
Joined: Thu Nov 19, 2009 4:09 pm
Location: Łódź

Postby tomekz » Sat Jan 22, 2011 11:23 am

A co z tymi indeksami (4) (dotyczy zakładu w rozumieniu POŚ, czyli powinna być instalacja której ja nie mam) i (5) (dotyczy usług remontowych etc) ?

Przyznam się że w zeszłym roku nie doczytałem tych indeksów i wpisałem tam po prostu adres firmy, tak jak w rubryce 'Adres 2)'. A odnośnie daty rozpoczęcia wpisałem datę wystartowania firmy, ale nie tą z wpisu do EDG bo zacząłem kilka dni później (i ta późniejsza data była od zawsze w US i ZUS). No i teraz mam lekkiego stracha czy dobrze to wpisałem, bo kara 10.000zł dotyczy również informacji nierzetelnych :-)
tomekz
 
Posts: 36
Joined: Wed Dec 01, 2010 2:19 pm

Re: ewidencja odpadów

Postby Zielony Punkt » Sat Jan 22, 2011 6:15 pm

Co do indeksów 4 i 5 to się nie przejmuj, bo poprawnie wpisałeś adres, tak jak w wierszu z indeksem 2.
Jak przeczytasz wyjaśnienie do indeksu 4 to zobaczysz, że jest tam słowo LUB, tak więc należy podać tam adres tego co się posiada - adres prowadzenia działalności, adres miejsca funkcjonowania instalacji lub adres zakładu przetwarzania zużytego sprzętu.
Ponieważ nie prowadzisz instalacji, ani zakładu przetwarzania podajesz miejsce prowadzenia działalności, w wyniku której powstały odpady.
Indeks 5 dotyczy przedsiębiorców prowadzących działalność usługową, w wyniku której powstają odpady (budowy, remonty), wtedy nie ma konkretnego adresu wytwarzania odpadów i należy podać gminę na obszarze której odpady powstają. Ten temat też Cię nie dotyczy.
Tak więc adres wypełniłeś na pewno dobrze.

Co do daty to nie sadzę, żeby ktoś się przyczepił, ważne jest żebyś za wszystkie lata, w których powstawały odpady miał złożone sprawozdanie.
Ale również poprawnie podałeś datę rozpoczęcia działalności i jeżeli występuje ona w jakimś dokumencie rejestrowym to nie masz się co martwić - stanowi to podkładkę do wypełnienia.
Zielony Punkt
 
Posts: 410
Joined: Thu Nov 19, 2009 4:09 pm
Location: Łódź

Postby tomekz » Tue Jan 25, 2011 11:11 am

Ok, dzięki wielkie!
tomekz
 
Posts: 36
Joined: Wed Dec 01, 2010 2:19 pm

Postby niezbedny » Thu Mar 10, 2011 4:31 pm

- zużyte urządzenia 0,044 [Mg]
- żelazo i stal [0,04] Mg
- zużyte urządzenia zawierające niebezpieczne elementy 0,041 [Mg]
- sorbenty materiały filtracyjne tkaniny co czyszczenia i ubrania ochronne 0,03[Mg]
- baterie alkaiczne [0,01] Mg

Czy taka ilosc wytworzonych odpadow nalezy zglosic w rocznym zestawieniu do Urzedu Marszalkowskiego
niezbedny
 
Posts: 3
Joined: Thu Mar 10, 2011 4:17 pm

Postby niezbedny » Thu Mar 10, 2011 4:36 pm

[quote="niezbedny"]- zużyte urządzenia 0,044 [Mg]
- żelazo i stal 0,04 Mg
- zużyte urządzenia zawierające niebezpieczne elementy 0,041 Mg
- sorbenty materiały filtracyjne tkaniny co czyszczenia i ubrania ochronne 0,03Mg
- baterie alkaiczne 0,01 Mg

Czy taka ilosc wytworzonych odpadow nalezy zglosic w rocznym zestawieniu do Urzedu Marszalkowskiego[/quote]
niezbedny
 
Posts: 3
Joined: Thu Mar 10, 2011 4:17 pm

Postby Zielony Punkt » Thu Mar 10, 2011 10:44 pm

Każdą wytworzoną ilość odpadów należy wpisać w zbiorczym zestawieniu.
Zielony Punkt
 
Posts: 410
Joined: Thu Nov 19, 2009 4:09 pm
Location: Łódź

Postby niezbedny » Sat Mar 12, 2011 6:44 pm

Dzięki za odpowiedź. Czy przed rozpoczęciem działalności, która będzie związana z wytwarzaniem odpadów należy przesłać do Urzędu Marszałkowskiego informację o planowanych ilościach i rodzaju wytwarzanych odpadów? Co w przypadku, gdy taka informacja nie zostanie przesłana ale dostarczone zostanie do UM zbiorcze zestawienie? Czy dla każdej ilości odpadów należy prowadzić ewidencję, czy wystarczy posiadać karty przekazania odpadów?
niezbedny
 
Posts: 3
Joined: Thu Mar 10, 2011 4:17 pm

Wytwarzanie odpadów

Postby Zielony Punkt » Sun Mar 13, 2011 5:55 pm

Po kolei :D
- Informację o wytwarzanych odpadach oraz o sposobach gospodarowania wytworzonymi odpadami składasz do Starostwa lub do RDOŚ w przypadku terenów zamkniętych lub do Urzędu Marszałkowskiego w przypadku przedsięwzięć zawsze znacząco oddziałujących na środowisko.
W 99% informacje składasz do Starostwa.

- Jeżeli złożysz zbiorcze zestawienie do Urzędu Marszałkowskiego bez złożonej informacji to nic wielkiego się nie stanie, przyjęcie przez Starostwo informacji o wytwarzanych odpadach nie skutkuje wydaniem decyzji administracyjnej, tak więc nie otrzymasz sygnatury, którą powinieneś wpisać w sprawozdanie

- Dla każdej ilości wytworzonych odpadów należy posiadać kartę przekazania, katę ewidencji i sporządzić sprawozdanie do Urzędu Marszałkowskiego
Zielony Punkt
 
Posts: 410
Joined: Thu Nov 19, 2009 4:09 pm
Location: Łódź

Postby tomekz » Mon Mar 21, 2011 2:11 pm

Odnośnie ewidencji - rozporządzenie zwalnia z kart ewidencji małe i średnie podmioty, ale nie zwalnia mikroprzedsiębiorców. Kiedyś w urzędzie powiedzieli mi że mikro też się na to łapią, ale czy faktycznie ?
tomekz
 
Posts: 36
Joined: Wed Dec 01, 2010 2:19 pm

Uproszczona ewidencja

Postby Zielony Punkt » Mon Mar 21, 2011 11:08 pm

W rozporządzeniu wyraźnie są wymienione tylko małe i średnie podmioty, o mikroprzedsiębiorcach nie ma nic napisanego, ale na logikę na pewno też się łapią na ten zapis.

W dzisiejszych czasach, przy tak dużych karach lepiej prowadzić kartę ewidencji, nie ma z tym dużo roboty, a o ile mniej się potem trzeba tłumaczyć.

Pozdrawiam!
Zielony Punkt
 
Posts: 410
Joined: Thu Nov 19, 2009 4:09 pm
Location: Łódź

Next

Return to Prawo, definicje, interpretacje.

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest

cron