
To mój pierwszy post na tym forum, tak więc chciałbym przede wszystkim powitać wszystkich forumowiczów

A teraz pytanie:
od nowego roku wchodzi w życie nowa ustawa o utrzymaniu czystości (oczywiście jest 18 miesięcy okresu przejściowego) - gminy przejmują "nadzór" nad odpadami w gminie; tak więc wszyscy zameldowani mieszkańcy będą obciążani przez Gminę opłatami z tytułu tworzenia odpadów i tu jest sprawa w miarę jasna; a co w przypadku firm, ktore znajdują się na terenie gminy???
Sprawa dotyczy 2 typów firm:
1. podmioty gospodarcze działające tylko na terenie danej gminy;
2. sieci handlowe i inne tego typu firmy obejmujące swoim zasięgiem obszar większy niż teren danej gminy - z reguly tego typu firmy mają obecnie podpisane umowy z jednym odbiorcą odpadów na cały ich obszar działalności.
Jak będzie wyglądała sprawa ewentualnego ściągania opłat przez gminę od takich firm???
Nie mogę nigdzie znaleźć tego w ustawie, tak więc może tu mi ktoś pomoże
