Witam wszystkich serdecznie!!!
Jestem nowy zarówno na forum jak i w branży i proszę o pomoc!!!
W firmie gdzie pracuje zostawałem obarczony obowiązkiem prowadzenia spraw związanych z ochroną środowiska. Lecz nie do końca są jasne dla mnie pewne kwestie związane z gospodarką opakowaniami w związku z tym mam kilka pytań i proszę o pomoc!!! Mianowicie Nie wiem, czy (jako firma) powinien uważać się za wprowadzającego opakowania lub produkty w opakowaniu? U mnie jest kilka różnych sytuacji :
1. Firma kupuje opakowania u producenta w Polsce i pakuje w nie swoje produkty a następne cześć sprzedaje w kraju a część za granicą.
2. Cześć opakowań sprowadza z zagranicy.
3. Dodatkowo kupuje produkty w opakowaniach i w kraju i zagranicą.
4. Kupowane opakowania nie mają naszego znaku firmowego. Zwykłe kartony lub folia.
No i w odniesieniu do tych sytuacji nie wiem które opakowania tak naprawdę wprowadzam ja na teren kraju, od których opakowań mam naliczyć opłatę produktową??? Dodatkowo na koniec marca trzeba sporządzi sprawozdania ( OPAK-1; Opak-2; Opak-3) no i też nie bardzo wiem, które opakowania, do którego sprawozdania
Dlatego proszę bardzo o pomoc!!