Od pewnego czasu analizuję nowe przepisy o odpadach, te, któte weszły w życie 1 października 2001 i te, które wejdą w życie od 1 stycznia 2002 roku (o opakowaniach i odpadach opakowaniowych oraz o obowiązkach przedsiębiorców odnośnie gospodarki niektórymi odpadami oraz o opłacie produktowej i depozytowej). W związku z tym mam pytanie: jeśli właściciele punktów sprzedaży detalicznej o powierzchni ponad 2000m2 beda prowadzić systemy zbiórki odpadów opakowaniowych to czy muszą posiadać decyzje wydawaną przez starostę na wytwarzanie odpadów oraz na zbiórkę, transport? W ustawie o odpadach powiedziane jest, że te decyzje nie dotyczą odpadów komunalnych. Czy odpady opakowaniowe zaliczają się do odpadów komunalnych, czy do innych niż niebezpieczne? Czy w związku z tym własciciel sklepu będzie zmuszony do występowania do starosty o podobne zezwolenia, czy też wystarczy ze zgłosi działalność polegająca na selektywnej zbiórce odpadów opakowaniowych marszałkowi województwa w trybie zapisanym w ustawach. O ile się orientuję to baterie i akumulatory, do których zbiórki i przekazywania są także zobowiązywanie sprzedawcy, są odpadami niebezpiecznymi. W takim razie należy wystąpić o wydanie decyzji zezwalajacej na prowadzenei zbiórki i transportu tych odpadów.
Bardzo to wszystko zagmatwane.
Będę wdzięczna za wyjaśnienia.