Co z azbestem.

W związku z przebudową serwisu pewne informacje z poprzedniego forum (np. nazwy użytkowników) są niedostępne. Za utrudnienia przepraszamy.

Moderators: moderator, Hanna Marliere

Co z azbestem.

Postby archiwum » Mon Jun 06, 2005 6:23 pm

Witam Państwa zwracam sie z zapytaniem dotyczacym cen likwidacji pokrycia dachowego azbestowego- płyty z azbestu. Czy wiedzą państwo mniej więcej na jaki koszt sie przygotować. Drugie pytanie dotyczy obowiązku zgłoszenia tego faktu do urzędu - czy musze to robić?
archiwum
 
Posts: 0
Joined: Wed Apr 12, 2006 4:08 am

Re: Co z azbestem.

Postby archiwum » Tue Jun 07, 2005 9:49 pm

W zeszłe wakacje miałem praktyki w Urzędzie Wojewódzkim, w Wydziale Ochrony Środowiska. Zarówno duże zakłady (chociażby ciepłownie) jak i mniejsze firmy, a nawet osoby fizyczne informowały o jego przewidywanym usunięciu lub wcześniejszej wymianie na inne tworzywa w określonym okresie. Głównie dotyczyło to blachy falistej-> pokryć dachowych, ewentualnie osłon rur itp. Nie przedstawiano szczegółowego charmonogramu prac. Jeśli chodzi o ilość to była naprawdę bardzo różna, począwszy od kilkuset metrów kwadratowych z wielkich zakładów po kilka metrów od osób fizycznych informujących, że mają altanę na działce, która pokryta jest eternitem. Trudno jest mi powiedzieć czy trzeba zgłaszać takie rzeczy obowiązkowo.
Najlepiej więc chyba dowiedzieć się we własnym urzędzie gminy w wydziale gospodarki odpadami.
archiwum
 
Posts: 0
Joined: Wed Apr 12, 2006 4:08 am

Re: Co z azbestem.

Postby archiwum » Wed Jun 08, 2005 4:24 pm

Dziękuję Ci Przemku za informację.
archiwum
 
Posts: 0
Joined: Wed Apr 12, 2006 4:08 am

Re: Co z azbestem.

Postby archiwum » Thu Jun 09, 2005 1:05 am

Posidam własne składowiska na odpady azbestowe oraz zarządzam dwiema innymi, nie ma potrzeby zgłaszam jeśli nie przekracza to 1000m2 i dopuszczalne jest małe zapylenie przy demontażu profesjonalnej i przeszkolonej firmy z uprawwnieniami i pozwoleniami planu gospodarki odpadami niebezpiecznymi na danej gminie.
Jesli takowy problem masz to mogę Ci pomóc
660 752 845
archiwum
 
Posts: 0
Joined: Wed Apr 12, 2006 4:08 am

Re: Co z azbestem.

Postby archiwum » Tue Jun 14, 2005 12:44 pm

"i pozwoleniami planu gospodarki odpadami niebezpiecznymi na danej gminie."

to chyba nie w naszym kraju :)

Do ustaw narodzie do ustaw!
archiwum
 
Posts: 0
Joined: Wed Apr 12, 2006 4:08 am

Re: Co z azbestem.

Postby archiwum » Fri Jun 17, 2005 4:19 pm

z tego co sie orientuje to koszt przyjecia tony azbestu na składowisko około 300 zł + koszt transportu jakies 2 zł/km oraz koszt demontazu -tu zalezy od stopnia trudnosci - dla prostych prac ca. 20 zł za metr kwadratowy - to koszty szacunkowe,
wykonawca prac demontazowych posiadac musi decyzje zatwierdzajaca program gospodarki odpadami niebepiecznymi oraz ewentualnie zezwolenie na transport tego rodzaju odpadów,
zgodnie z paragrafem 6 ust.2 Rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 kwietnia 2004 r. w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest ( Dz. U. Nr 71, poz. 649) wykonawca prac przed przed przystąpieniem do wykonywania robót polegających na usuwaniu wyrobów zawierających azbest zgłosić musi zamiar organowi nadzoru budowlanego oraz okręgowemu inspektorowi pracy ( polecamlekturę tego aktu)
demontaz pokrycia dachowego z eternitu i montaz zastepczego traktowane jest chyba jako wykonanie robót budowlanych. które wymagają zgłoszenia w gminie ( wynika to z przepisów prawa budowlanego)

[%sig%]
archiwum
 
Posts: 0
Joined: Wed Apr 12, 2006 4:08 am

Re: Co z azbestem.

Postby archiwum » Fri Jun 17, 2005 6:04 pm

Chciałabym jeszcze do poprzedniej wypowiedzi dodać- że jeżeli podejmiesz decyzję o demontażu wyrobów zawierających azbest- to warto skorzystać z firmy, która posiada stosowne pozwolenia- ta firma będzie wtedy wytwórcą odpadu i całkowicie przejmuje za niego odpowiedzialność. Co więcej: ta firma jest zobligowana do przedstawienia po wykonaniu prac zaświadczenia o rzetelności wykonania prac i oczyszczenia z azbestu.
Aha i pamiętaj o powiadomieniu Nadzoru Budowlanego o planach rozpoczęcia prac- na 30 dni przed rozpoczęciem demontażu- ktoś "życzliwy " może donieść, możesz mieć dużo problemów.
Mam nadzieję, że jakoś pomogłam.
Jeżeli chodzi o ceny, Z TEGO CO SIĘ ORIENTUJĘ TO- demontaż: 20-30zł- w zależności od łączenia wyrobów, od wysokości budynku, od powierzchni itp. Przekazanie do unieszkodliwienia: 450-900zł cenba z transportem, składowanie na składowisku odpadów niebezpiecznych ok 250-350zł- wszystkie ceny odnoszą się do 1Mg.
Pozdrawiam.
archiwum
 
Posts: 0
Joined: Wed Apr 12, 2006 4:08 am


Return to Archiwum wiadomości

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest

cron